Blinka Blå har tagit fram årets miljökampanj från Sysav för att minska avfallet och uppmana människor att tänka mer hållbart. Projektet omfattar digital strategi och idé, design och funktion för kampanjsajten fourfitchallenge.se, sociala kanaler samt film.
Syftet med kampanjen är att öka medvetenheten kring vår konsumtion av textilier och hur detta påverkar miljön och människorna i textilindustrin. Genom att bara använda fyra plagg under en vecka uppmuntras man att reflektera över behov kontra begär och sina konsumtionsmönster.
Kampanjen ingår i EWWR (European week for waste reduction) som genomförs en vecka i november varje år.
Kampanjen fick stor uppmärksamhet inom bloggvärlden, bland influencers och i media: https://www.youtube.com/watch?v=mYoNxkOgAEM
Samarbetspartners
Lovely life bloggnätverk, Garbergs Malmö, LeNord (film & foto)
Priser och utmärkelser
6:a i Månadens PR, Resume (länk)
European Excellence Awards 2015, shortlist (länk)
Svenska Designpriset 2016, nominerade
Länkar
www.fourfitchallenge.se
Casefilm: https://www.youtube.com/watch?v=mYoNxkOgAEM
https://instagram.com/fourfitchallenge